ZONETERAPEUT UDDANNELSENS INDHOLD

I alt 440 timer

Derudover skal du dokumentere mindst 50 timers egne behandlinger

uden for skoletiden.

Der tages forbehold for ændringer af fagsammensætning og timetal.
Fag og timer vil dog altid opfylde kravene for RAB-godkendelse.

Pris kr. 56.000,-  Alt er inkluderet i denne pris

Der er mulighed for afdragsordning, at du betaler et fast beløb hver måned, der lægges 8% oveni pris.

Der tages forbehold for justering af prisen.

RAB-godkendelse og momsfritagelse

Det er  meget vigtigt at tage en uddannelse på en skole, som giver mulighed for at blive RAB- registreret og at være medlem af en godkendt brancheforening.

Zoneterapeutuddannelsen på Logos giver adgang til at søge om at blive RAB-godkendt. RAB er en forkortelse for Registreret Alternativ Behandler. Det er en beskyttet titel, som kun må anvendes af behandlere, som lever op til lovgivningens krav om bl.a. uddannelse, etik og god klinisk praksis. Det er vores brancheforening ZCT, som står for at RAB-registrere.

Momsfritagelse
Vores uddannelse lever op til de specifikke krav der kræves for at blive fritaget for at betale moms af behandlingerne. Skatteministeriet forlanger, at man har modtaget undervisning i følgende:

• 200 timer anatomi og fysiologi
  • 100 timer sygdomslære
  • 250 timer i primær behandlingsform, altså zoneterapi
  • 100 timer i øvrige sundhedsfaglige fag

Når man ikke betaler moms, betaler man i stedet en lønsumsafgift, en  % del af omsætningen.

ZONETERAPEUT UDDANNELSENS INDHOLD

Undervisningen i zoneterapi veksler mellem teoretisk gennemgang og behandling. Det rent håndværksmæssige indenfor zoneterapien er der stor vægt på.

TKM er en fantastisk del af Zoneterapeutens diagnose og arbejdsværktøj og du vil blive introduceret til TKM fra første dag. Forståelse, viden og brug af meridianer, akupressur og 5 – elementernes aspekter, alt dette for at du kan se holistisk på sygdomme og hvodan alt kommer af tanker og følelser.

300 timer: Praktisk og Teoretisk zoneterapi, 5-elementlære, Meridianlære, Journalføring, Biopati, Supervision, Hjælp til opstart som terapeut, Visuel diagnose, orientalsk diagnoseværktøj, Introduktion til andre behandlingsforme, Kost, Vitamin- og minerallære, Psykologi og samtaleteknik, egenomsorg og udvikling, Klienter på skolen, med supervision, Klinikdrift og markedsføring.

Førstehjælp er også inkluderet i uddannelsen

I alt 440 timer

Derudover skal du dokumentere mindst 50 timers egne klient behandlinger

Underviseren guider også eleven i  udviklingen til zoneterapeut med alle de udfordringer der opstår undervejs, både på det personlige plan og i forhold til klienten.

Derudover må du forvente  lige så mange timers hjemmearbejde. zoneterapi undervisningen tages  i et samlet forløb på 14 måneder.

Der tages forbehold for ændringer af fagsammensætning og timetal.
Fag og timer vil dog altid opfylde kravene for RAB-godkendelse.

Psykologi

Her vil du få kendskab til grundlæggende teknikker der kan anvendes indenfor de psykologiske/pædagogiske teorier i forhold til klienten. Dut får også kendskab til faktorer der kan påvirke dit klient / behandler forhold. Sygdomudvikling er også styret af det psykologiske og det får du også viden om. Du kommer til at udvikle dig personligt og finde dine stærke sider til at blive en god og unik Zoneterapeut.

Kost, Vitamin og Minerallære

Som Terapeut er det godt at have kendskab til dette emne, så du kan vejlede dine klienter inden for sundhed. Du kan også bruge din viden om kost til at se hvad der går mod klientens selvhelbredende kræfter. Undervisningen kommer til at tage udgangspunkt i dig selv, hvilket giver en god egenviden om emnet . Emnet indholdet: vitamin og minerallære. viden om proteiner, kulhydrater og fedtstoffer, syre- basebalance. Ide til en kostvejledning. basis viden om urter og homøopati.